Založ si blog

Quo vadis, Slovensko. ? !

Trochu som si oddýchol…ale dnes po cca 46 hodinách plnej koncentrácie na voľby ( 5.3.od 03°°hod. – 7.3. do 01°°hod v kuse na nohách) a dianie okolo nich som sa po šiestich hodinách spánku, zobudil čerstvý, plný energie a odhodlania sa podeliť s Vami o svoje postrehy a názor na vzniknutú povolebnú situáciu v našej spoločnosti.

Myšlienkové pochody mám také rýchle, že mi bude chvíľu trvať kým napíšem tento článok.

Ouo vadis…toto vyjadrenie vieme, že sa používa už tisícročia, ale dnes po voľbách do NR SR má veľký význam. Preto „Kam kráčaš, Slovensko“ v roku 2016 by malo rezonovať v srdciach všetkých, ktorým nieje ľahostajné smerovanie našej spoločnosti. Voľby ukázali veľkú polarizáciu, ktorá nikoho nenechala na pochybách, vôľa ľudu sa musí akceptovať.Stalo sa, že zo štandardných strán sa do parlamente dostalo len pár. A to Smer – SD, SaS, SNS a Most – Híd. Naproti tomu ten istý počet nových OĽaNO – Nova, Kotleba – ĽS NS, Sme rodina – B. Kollár a Sieť doplnilo zostavu ôsmych zástupcov tzv. „truc“ strán, ktoré dokázali zmobilizovať svoj okruh voličov a osloviť ich natoľko, že práve tieto sa dostali do parlamentu. Vzniknutá situácie preto potrebuje hlbšie prehodnotenie a analýzu, ale to nechám na odborníkov. Ja môžem iba vyjadriť svoj názor. V každom prípade sa Slovensko dostalo do nezávideniahodného postavenia. Prvou lastovičkou je povolebné vyhlásenie predsedu SNS Andreja Danka.

http://www.ta3.com/clanok/1079583/tb-a-danka-o-vysledkoch-parlamentnych-volieb.html

Toto vyhlásenie (výzva) smerované národu, občanom a hlavne politikom, prišlo vo chvíli, keď sa črtalo, že situácia je bezvýchodisková. Treba sa zamyslieť nad slovami, ktoré odzneli na tlačovej besede a ktoré na prvý pohľad vyznievajú ako strach z možných následkov vývoja po parlamentných voľbách pre našu spoločnosť. A ako politik, ktorý berie zodpovednosť na seba za predchádzajúce pôsobenie SNS, ktoré je najstaršou stranou Slovákov (1871) a ktoré prispelo k vytvorenie Slovenskej republiky v roku 1993 a ktorej nieje ľahostajný vývoj spoločnosti. Bez ohľadu na to ako zmýšľam ja, sú tieto slová predzvesťou možného riešenia patovej situácie, ktorá na prvý pohľad nastala. K patovej situácii prispelo vyhlásenie Bélu Bugára predsedu Most – Híd, že jeho občianska strana sa dištancuje od vytvorenia vlády so Smer- SD ak jej súčasťou bude SNS. Toto vyhlásenie ma len utvrdilo v mojom presvedčení o nečitateľnosti strany Most – Híd. Dáva to logiku, len v prípade, že volebné výsledky tejto strany boli ich sklamaním a zaostalo za očakávaním. Práve preto je vyhlásenie B. Bugára Damoklovým mečom, aby sa jediným riešením stali predčasné voľby. Podaná ruka predsedu SNS je tou najlepšou odpoveďou. Teraz očakávam krok Most – Híd či ich vyslovené názory sú v prospech Slovenska alebo je to o pokračovaní tých praktík pre ktoré sa do parlamentu dostali „truc“ strany.

Moje predvolebné výpočty sa naplnili v niektorých prípadoch na sto percent, v niektorých menej a v niektorých vôbec. No vychádzal som z dostupných údajov. Ako vieme o prekvapenia nebolo núdza. Nebudem sa k nim vyjadrovať, lebo by som to musel urobiť aj v prípadoch o ktorých si myslím, že je lepšie pre čitateľa a pre spoločnosť sa o nich nezmieňovať a nerobiť lacnú reklamu. Čas ukáže či ich pôsobenie v parlamente naplní sny a túžby ich voličov.

Som pripravený v diskusiách reagovať na prípadné komentáre.

Studená, no vojna! 1. časť

20.04.2021

Skôr než by som písal na tému „Rusko – Ukrajinský“ konflikt, mi dovoľte načrieť dejom do minulosti. Bol som len 10 ročný chlapec, keď v 1968 som bol svedkom príchodu veľkého množstva nákladných áut plných vojakov, obrnených transportérov a tankov. Vtedy to bol môj najväčší zážitok. Až doma mi to otec vysvetlil, čo to všetko má byť. Aj keď som [...]

Matovič nás zavádza!

15.04.2020

ZDIEĽANÝ ČLÁNOK.!!! PROJEKCIE Z USA HOVORIA, ŽE PREMIÉR MATOVIČ NÁS ZAVÁDZA. ON VIE, ŽE AJ MY VIEME, ČO ON VIE.! Prognóza od amerického výskumného centra The Institute for Health Metrics and Evaluation (IHME) zo Seattlu o očakávanom vývoji pandémie koronavírusu na Slovensku uvádza, že kritické obdobie prudkého nárastu nemocných na COVID-19 by mali naše [...]

„Istambulák“ alebo nebo a peklo. !

12.02.2020

Už býva na Slovensku zvykom, že si najdôležitejšie rozhodnutia v živote nechávame na poslednú chvíľu a potom to tak aj vyzerá. Čo sa to tu odohráva kvôli Istambulskému dohovoru je už aj pre „obyčajného“ človeka, cez čiaru. Dohovor sa začal prejednávať už v roku 2011 a pred pol rokom, ho slovenský parlament neratifikoval, a tak dal jasný odkaz, že Slovensko [...]

Maryland most

Maryland dostane od vlády po zrútení mosta 60 miliónov dolárov

29.03.2024 08:37

Dvoch robotníkov sa podarilo zachrániť, u ďalších šiestich už úrady potvrdili úmrtie.

Fabrika Kia - Teplička nad Váhom

Vláda chce zaplátať migrantmi zo Strednej Ázie dieru na trhu práce. Ako útok v Moskve zmení tento zámer?

29.03.2024 08:00

Po tom, čo skupina teroristov pôvodom z Tadžikistanu zabila v Moskve 139 ľudí, sa slovenské zložky rozhodli posilniť bezpečnostné opatrenia

Rusko, Ukrajina

ONLINE: Masívny útok opäť cielil na ukrajinskú energetiku. Poliaci poslali do vzduchu lietadlá

29.03.2024 07:45, aktualizované: 08:14

Rusko masívne útočí na ukrajinskú energetiku, ktorá je v zložitej situácii. Keď Rusi spúšťajú útoky, Poliaci posielajú do vzduchu lietadlá.

Joe Biden, Barack Obama

Štyria prezidenti v New Yorku. Biden s Obamom a Clintonom zozbierali 25 miliónov USD, Trump bol na pohrebe policajta

29.03.2024 07:11

Americká prezidentská kampaň vo štvrtok večer dostala do New Yorku štyroch amerických prezidentov.

jancer

Vitajte.!

Štatistiky blogu

Počet článkov: 17
Celková čítanosť: 69343x
Priemerná čítanosť článkov: 4079x

Autor blogu

Kategórie